آموزشی, سیستم تهویه مطبوع

اهمیت تهویه مطبوع در مدارس

تهویه مطبوع در مدارس

چرا تهویه مطبوع در مدارس بسیار اهمیت دارد؟

تصور کنید معلم در حال درس دادن است، آن هم ریاضی و یا شیمی که به خودی یادگیری آن ها سخت می باشد. با این حال هوا بسیار گرم و کسل کننده و یا سرد و دشوار می باشد. غیر قابل انکار است که تمرکز دانش آموزان از روی درس به کلی برداشته خواهد شد و بیشتر انرژی آنها صرف منطبق کردن بدن خود با دمای محیط می باشد.

گرمای شدید تابستان باعث می شود دانش آموزان احساس خستگی و تنبلی کنند و بر بهره وری آنها تأثیر بگذارد و زمان تمرکز را کاهش دهد. علاوه بر این، دمای بالا همراه با رطوبت می تواند علائم آلرژی را ایجاد کند یا سایر مسائل مربوط به سلامتی را تشدید کند. همچنین هوای سرد زمستان نیز باعث ایجاد خواب آلودگی و نیز ایجاد بیماری هایی نظیر سرما خوردگی شود.

تهویه مطبوع در مدارس می تواند یک راه عالی برای مقابله با دما و رطوبت بالا باشد. آب و هوای داخلی خوب نه تنها دانش آموزان را در کلاس راحت می کند، بلکه منجر به بهبود تمرکز و نتایج یادگیری بهتر نیز می شود.

چرا مدارس به کولر گازی نیاز دارند؟

مدارس به دستگاه تهویه مطبوع نیاز دارند، زیرا در تابستان، کلاس ها ممکن است به طور غیرقابل تحمل گرم شوند. در این حالت، مغز به جای تمرکز بر یادگیری، ترجیح می دهد تا بدن را خنک نگه دارد. در نتیجه، دانش‌آموزان نمی‌توانند بهترین عملکرد تحصیلی خود را داشته باشند.

1. بهبود تمرکز و تمرکز

وقتی هوا خیلی گرم است، تمرکز دانش‌آموزان بر روی کار خود در مدارس بدون تهویه مطبوع دشوار است. تحقیقات انجام‌شده توسط هاروارد نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در یادگیری مفاهیم جدید زمانی که درجه حرارت بالا است، مشکل دارند. علاوه بر این، آنها همچنین تمایل دارند در آزمون هایی که در روزهای گرم گرفته می شوند، نمرات پایینی بگیرند. اگر در روزی که دما 40 درجه است شرکت کنند در مقایسه با روزی که دمای هوا 27 درجه است ، 12 درصد بیشتر احتمال دارد در آزمون مردود شوند.

معلمان همچنین شکایت دارند که نبود تهویه مطبوع در مدارس باعث می شود که مشارکت دانش آموزان واقعاً دشوار باشد. آنها همچنین باید با مسائل انضباطی بیشتری با افزایش دما مقابله کنند. با سیستم تهویه مطبوع، دمای داخلی قابل تنظیم است و دانش آموزان می توانند بهتر تمرکز کنند.

2. کاهش علائم آسم و آلرژی

در تابستان، سطح رطوبت بالا می تواند منبع بزرگی از ناراحتی باشد. دانش آموزان مبتلا به آسم یا آلرژی بیشتر رنج می برند زیرا کپک ها، باکتری ها و کنه های گرد و غبار در محیط های مرطوب رشد می کنند. این آلاینده‌های مضر هوای داخل خانه، مشکلات سلامتی مختلفی را برای دانش‌آموزان به همراه دارد و آنها را مجبور می‌کند روزهای مدرسه را از دست بدهند.

از آنجایی که دستگاه های تهویه مطبوع به عنوان بخشی از فرآیند خنک کنندگی خود، هوای داخل خانه را نیز رطوبت زدایی می کنند، می تواند به حفظ سطح رطوبت کمک کند. علاوه بر این، فیلترهای AC بیشتر آلاینده ها را از بین می برند و به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک می کنند.

3. کاهش زمان استراحت

در ماه های تابستان، مدارس اغلب به دلیل دمای شدید تعطیل می شوند. در حالی که تعطیلی مدارس در این شرایط ضروری است، این امر روند یادگیری را مختل می کند. با تهویه مطبوع، مدارس می توانند حتی زمانی که هوا گرم است باز بمانند و کلاس های فوق العاده تشکیل دهند، بدون اینکه آسایش دانش آموزان به خطر بیفتد.

کدام نوع کولر گازی برای مدارس مناسب است؟

از مینی اسپلیت گرفته تا داکت اسپلیت، بیایید نگاهی به انواع مختلف تهویه مطبوع برای کلاس درس و مدرسه بیندازیم.

مینی اسپلیت های دیواری

مینی اسپلیت های دیواری سیستم های تهویه مطبوع بسیار کارآمد هستند. آنها شامل یک یا چند واحد متصل به یک کمپرسور در فضای باز هستند.

نصب مینی اسپلیت در مقایسه با یک سیستم تهویه مطبوع کانالی سنتی زمان کمتری می برد و بسیار آسان است. از آنجایی که هیچ مجرایی درگیر نیست، هوای خنک شده مستقیماً به اتاقی که واحد داخلی نصب شده است هدایت می شود و خطر از دست دادن هوا را از بین می برد.

 

 

مینی اسپلیت در کلاس های درس

در کلاس های درس، هواگیر داخلی باید در جایی نصب شود که بتواند حداکثر و یکنواخت جریان هوا را فراهم کند. برای گردش متعادل هوا و جلوگیری از هر گونه نقطه گرم و سرد، می توان به جای یک واحد بزرگ، دو واحد را در اتاق های بزرگ نصب کرد. برای درک بهتر می توانید به این راهنمای مفید در مورد اندازه کولر گازی نگاه کنید.

پمپ‌های حرارتی مینی اسپلیت بدون کانال نه تنها می‌توانند کلاس‌ها را خنک کنند، بلکه گرمایش تکمیلی را در زمستان فراهم می‌کنند، که آنها را به گزینه‌ای تهویه مطبوع انعطاف‌پذیر برای مدارس تبدیل می‌کند.

 

تهویه مطبوع در مدارس

 

وقتی صحبت از بهبود کیفیت هوای داخل خانه می شود، مینی اسپلیت ها آلرژن های موجود در هوا را فیلتر کرده و هوای تمیز را به منطقه مورد نظر می رساند. این امر به کاهش علائم آلرژی در دانش آموزان و جلوگیری از خستگی و حالت تهوع ناشی از کیفیت بد هوا کمک می کند.

کولر گازی کاست نوعی مینی اسپلیت است که در سقف فرو رفته است. درست مانند هر یونیت اسپلیت دیگری، یک واحد داخلی برای انتقال هوای خنک و یک واحد بیرونی برای حذف گرمای جمع‌آوری شده در بیرون دارد.

واحد داخلی به طور مرکزی در سقف قرار می گیرد و هوای مطبوع را در چهار جهت پخش می کند که می تواند به ایجاد جریان هوای یکنواخت در سراسر اتاق کمک کند. این باعث می شود که تهویه مطبوع کاست ایده آل باشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی ، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان خود و استعلام قیمت دستگاه ها با مهندسان شرکت تهویه توچال تماس بگیرید. تهویه توچال نماینده محصولات ریم در ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *