آموزشی

تهویه مطبوع در اتاق کودکان: مناسب است یا نه؟

تهویه مطبوع در اتاق کودکان

تهویه مطبوع برای خانه های ما ضروری شده است، به خصوص اگر در مکانی با آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنیم. با این حال، وقتی خانواده ای دارای کودک یا نوزاد باشد ، سوال والدین این است که آیا استفاده از تهویه مطبوع در اتاق کودکان ایده خوبی است یا خیر.

تهویه مطبوع در اتاق کودکان: مناسب است یا نه؟

آمدن نوزاد و وجود کودک در کانون خانواده اولویت ها را تغییر می دهد و رفاه کودک مهمترین چیز است. معمولاً برای شما این سوال پیش می آید که آیا کولر گازی می تواند به سلامت فرزندان شما آسیب برساند.

در مقاله زیر قصد داریم برای شما توضیح دهیم که چگونه بهترین کولر گازی اتاق کودک خود را انتخاب کنید و چگونه باید از وسایل تهویه مطبوع خود در حضور کودکان استفاده کنید تا دچار مشکلات سلامتی نشوید.

به گفته شرکت Ice Blast، واقع در بریزبن، استرالیا، تهویه مطبوع به خودی مضر نیست، اما استفاده نادرست از آن می تواند عواقب جدی داشته باشد.

 

آیا تهویه مطبوع برای کودکان بی خطر است؟

تهویه مطبوع برای کودکان کاملاً ایمن است به شرط اینکه قوانین اولیه نصب و نگهداری و همچنین عملکرد صحیح را رعایت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که مضرترین چیز برای کودکان گرمای بیش از حد و تمام عواقب ناشی از آن است.

تهویه مطبوع زمانی می تواند برای شما و خانواده شما مفید باشد که به روش صحیح استفاده شود.

 

در انتخاب سیستم تهویه مطبوع برای فرزندتان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع برای اتاق کودک خود، باید سطوح سر و صدا، فیلترهای هوا، منطقه تحت پوشش، رتبه بهره وری انرژی، نحوه تنظیم آسان و عملکرد را در نظر بگیرید.

به عنوان یک توصیه، سیستم تهویه مطبوع مونوبلک قابل حمل برای کودکان بهترین گزینه نیست، زیرا آنها به اندازه کافی کارآمد نیستند و معمولاً پر سر و صدا هستند. همچنین، تمام منطقه را به طور یکسان تهویه نمی کند.

سطوح نویز

اتاق کودک شما باید مکانی ساکت باشد که کودک شما بتواند با آرامش در آن استراحت کند.به همین دلیل باید تجهیزات تهویه مطبوع بی صدا را انتخاب کنید. توصیه ما این است که به دنبال کولر گازی اسپلیت دیواری باشید زیرا کم صداترین آنهاست.

به یاد داشته باشید که سطوح نویز بر حسب دسی بل بیان می شود و شما باید این سطوح نویز را در بین گزینه های تهویه مطبوع خود مقایسه کنید تا بدانید چه انتظاری دارید. به طور کلی، هرچه رتبه dBA کمتر باشد، بهتر است.

فیلترهای هوا

امروزه اکثر دستگاه های تهویه مطبوع دارای فیلترهای هوای یکپارچه هستند که می توانند به شما در تمیز کردن هوا کمک کنند. البته، دستگاه های تصفیه هوا مانند دستگاه های تهویه مطبوع نیستند، اما همچنان می توانند به فیلتر کردن هوا از مواد آلرژی زا، گرد و غبار و سایر ذرات کمک کنند. این می تواند یک ویژگی عالی برای سلامتی فرزندان شما باشد، به خصوص اگر از آسم یا مشکلات تنفسی رنج می برند.

بسته به کولرگازی که انتخاب می کنید، می توانید یک فیلتر قابل استفاده مجدد، فیلتر قابل شستشو یا فیلترهایی داشته باشید که باید مرتباً تعویض شوند. بنابراین، این چیزی است که باید هنگام خرید کولر گازی به آن توجه کنید.

نصب و راه اندازی

بسته به کولری که انتخاب می کنید، روش نصب متفاوتی خواهید داشت. با این حال، هنگام نصب سیستم تهویه مطبوع باید از رایگان بودن اتاق کودک خود اطمینان حاصل کنید.

مدت زمانی را که برای آمادگی لازم است در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نصب یک سیستم مینی اسپلیت ممکن است یک روز کامل طول بکشد، در حالی که یک کولر گازی کانالی، بسته به منطقه ای که پوشش می دهد، ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد. عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید اندازه پنجره ها، ولتاژ خروجی جریان و گزینه های تهویه است.

بهره وری انرژی

اهمیت داشتن تهویه مطبوع کارآمد در اتاق کودک به مصرف انرژی بستگی دارد که بسیار کمتر خواهد بود و بنابراین تأثیر منفی کمتری بر محیط خواهد داشت. همچنین، ما می دانیم که داشتن فرزند در خانه ارزان نیست، بنابراین سیستم های کم مصرف می توانند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شوند.

پولتان رو درست خرج کنید

اینکه چقدر می خواهید روی کولر گازی سرمایه گذاری کنید به خودتان و امکانات شما بستگی دارد. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم روی تجهیزات خوب سرمایه گذاری کنید زیرا در دراز مدت مشکلی نخواهید داشت.به خاطر داشته باشید که دائمی ترین گزینه ها مانند تهویه مطبوع کانالی گران تر از گزینه های کمتر دائمی مانند تهویه مطبوع قابل حمل یا پنجره ای هستند.

حالت چرخه معکوس

سیستم های تهویه مطبوع چرخه معکوس شگفت انگیز هستند زیرا شما مجبور نیستید بخاری بخرید که باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و همچنین فرزندان شما در تمام طول سال در دمای مناسبی راحت خواهند بود.

گارانتی

اطمینان حاصل کنید که محصولی را انتخاب می کنید که حداقل یک سال گارانتی برای پوشش قطعات شکسته یا خراب داشته باشد.ویژگی خاص دیگری که باید در نظر بگیرید داشتن یک کولر گازی با وای فای یک مزیت است زیرا به شما کمک می کند سیستم تهویه مطبوع را حتی زمانی که در خانه نیستید کنترل کنید.

همچنین می‌توانید یک کولر گازی با حالت بی‌صدا انتخاب کنید که جریان هوای روان را فراهم می‌کند و به این ترتیب خواب کودک شما را مختل نمی‌کند. علاوه بر این، داشتن یک عملکرد حالت شب ایده آل است تا کودک شما را در طول شب بخوابد زیرا نور پس زمینه نمایشگر و همچنین صدای سیگنال خاموش می شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی ، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان خود و استعلام قیمت دستگاه ها با مهندسان شرکت تهویه توچال تماس بگیرید. تهویه توچال نماینده محصولات ریم در ایران نیز می باشد.

۱ نظر در “تهویه مطبوع در اتاق کودکان: مناسب است یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *