آموزشی

پنجره های باز – یک اشتباه رایج در تهویه مطبوع

باز گذاشتن پنجره

تابستان زمان بسیار خوبی برای بیرون رفتن و لذت بردن از آب و هوا است، اما همچنین می تواند زمان گرانی برای قبض تهویه مطبوع شما باشد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مردم هنگام کار با کولر گازی مرتکب می‌شوند، باز گذاشتن پنجره‌ها است. این باعث انواع مشکلات از جمله دوچرخه سواری نادرست، گرد و غبار و رطوبت می شود. در این پست وبلاگ، ما در مورد خطرات باز پنجره های باز – یک اشتباه رایج در حین کار با تهویه مطبوع و نحوه بستن صحیح پنجره ها برای استفاده حداکثری از AC صحبت خواهیم کرد!

مشکل باز گذاشتن پنجره

چرخه نادرست

مردم اغلب فکر می کنند که با باز گذاشتن پنجره ها و اجازه دادن به هوای خنک بیرون به داخل، در هزینه خود صرفه جویی می کنند، اما اینطور نیست! در واقع با این کار پول و هوای خنک را هدر می دهید.

یکی از مهمترین کارهایی که کولر گازی شما انجام می دهد این است که چرخه روشن و خاموش شدن را برای حفظ دمای راحت در خانه شما انجام دهد. وقتی پنجره ای را باز می گذارید، باعث می شود کولر گازی شما چرخه نادرست داشته باشد و خانه شما خیلی گرم یا خیلی سرد شود. با بستن پنجره ها می توان از این امر جلوگیری کرد!

اتلاف انرژی

تهویه مطبوع شما نمی داند دمای بیرون چقدر است. هنگامی که پنجره ای را باز می گذارید، هوای خنک خارج می شود و هوای گرم جایگزین آن می شود و کولر گازی شما را فریب می دهد تا فکر کند باید بیشتر کار کند و برق را هدر دهد. با بسته نگه داشتن پنجره ها، می توانید در قبض تهویه مطبوع خود صرفه جویی کنید و خانه خود را خنک و راحت نگه دارید.

افزایش گرد و غبار و گرده

باز کردن پنجره ها در حین کارکرد تهویه مطبوع می تواند باعث ورود گرد و غبار و گرده به خانه شما شود. این می تواند برای افرادی که از آسم یا آلرژی به گرده رنج می برند مشکل ساز باشد. با بسته نگه داشتن پنجره ها، می توانید از ورود گرد و غبار یا گرده های ناخواسته جلوگیری کنید.

رطوبت و کپک

باز کردن پنجره ها در حین کارکرد کولر می تواند اجازه دهد رطوبت خارجی وارد شود و سطح رطوبت داخل خانه شما را بالا ببرد. این می‌تواند باعث ایجاد احساس ناخوشایند و ناخوشایند شود. همچنین می تواند منجر به رشد کپک شود که می تواند یک خطر خطرناک برای سلامتی باشد. هنگام استفاده از تهویه مطبوع، پنجره های خود را بسته نگه دارید تا سطح رطوبت راحت در داخل خانه شما حفظ شود.

بنابراین چگونه از این اشتباهات تهویه مطبوع جلوگیری می کنید؟ بهترین کاری که می توانید برای سیستم تهویه مطبوع خود انجام دهید این است که آن را در شب و زمانی که خنک ترین هوا است راه اندازی کنید و سپس پنجره ها و درها را تا حد امکان در طول روز بسته نگه دارید. این کار به کولر گازی شما کمک می کند کمتر کار کند و در قبض انرژی صرفه جویی کنید. اگر در طول روز مجبورید پنجره ای را باز کنید، مطمئن شوید که آن را در اسرع وقت ببندید تا کولر گازی شما مجبور به کار اضافی نباشد.

چگونه پنجره خود را به درستی ببندیم

اکنون که اهمیت بسته نگه داشتن پنجره های خود را می دانید، ممکن است تعجب کنید که چگونه آنها را به درستی ببندید.

از پرده های سنگین استفاده کنید

وقتی سعی می کنید خانه خود را خنک نگه دارید، ممکن است احساس کنید که خورشید دشمن شماست. برای جلوگیری از نور خورشید و گرما، از پرده های سنگین یا پرده استفاده کنید. این مانع دیگری بین خانه شما و فضای باز ایجاد می کند و باعث می شود تهویه مطبوع شما کار خود را راحت تر انجام دهد.

فن های کفی یا سقفی را روشن کنید

ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما گاهی اوقات بهترین ترفندها قدیمی ترین ترفندهای کتاب هستند. استفاده از پنکه کفی یا سقفی می تواند به گردش هوا کمک کند و خانه شما را خنک تر کند بدون اینکه نیازی به تهویه مطبوع خود داشته باشید.

مشکلات اضافی

اگر تمام مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کرده اید و خانه شما هنوز گرم است، بهتر است با یک متخصص AC تماس بگیرید تا AC خود را تنظیم کند. با این کار می توانید از اشتباهات تهویه مطبوع جلوگیری کنید و هوای خانه خود را سالم نگه دارید.

با رعایت این نکات می توانید از اشتباهات تهویه مطبوع جلوگیری کنید و در تمام تابستان خانه خود را خنک و راحت نگه دارید. بنابراین دفعه بعد که کولر گازی خود را روشن می کنید، مطمئن شوید که آن پنجره ها را ببندید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی ، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان خود و استعلام قیمت دستگاه ها با مهندسان شرکت تهویه توچال تماس بگیرید. تهویه توچال نماینده محصولات ریم در ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *