سیستم تهویه مطبوع

اگزاست فن چیست؟

اگزاست فن

در خانه شما اتاق های خاصی وجود دارد که مستعد مشکلات ناشی از رطوبت موضعی هستند، یعنی آشپزخانه، حمام، لباسشویی و سونا (در صورت داشتن یکی). بخار ایجاد شده توسط پخت و پز، آب گرم و خشک کن لباس می تواند تأثیر چشمگیری بر آب و هوای خانه شما داشته باشد. این رطوبت می تواند با ایجاد مشکلات کپک و کپک روی دیوارها و سقف تأثیر بگذارد. اگزاست فن یک راه حل ساده برای این مشکل است.

اگزاست فن چیست؟

اگزاست فن ها راه خوبی برای تهویه هوای محیط مرطوب، دارای بخار ، دارای دود و گرد و خاک هستند.

اگزاست فن چیست

اگزاست فن چگونه کار می کنند؟

اگزاست فن با مکیدن هوای گرم یا مرطوب از یک منطقه کوچک و موضعی کار می کنند و به هوای تازه اجازه می دهند از جای دیگر (شاید یک در یا دریچه) وارد شود تا آن را جایگزین کند. هوای گرمی که با استفاده از یک اگزاست فن به بیرون کشیده می شود، سپس از طریق یک سیستم مجرای کشش کشیده شده و به بیرون خارج می شود. به دلیل بخار و رطوبتی که در حمام ها، آشپزخانه ها و لباسشویی ها ایجاد می شود، این پنکه ها بیشتر در آن مناطق یافت می شوند. فاصله روی اجاق گاز در آشپزخانه یکی از انواع اگزاست فن است.

برخی از اگزاست فن ها از سنسورهایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد وقتی احساس کنند بخار در اتاق وجود دارد، به طور خودکار فعال شوند.

اگزاست فن ها چقدر موثر هستند؟

از آنجایی که این فن‌ها فقط در اتاق ها و فضاهای کوچک تر واقعاً کارآمد هستند، پنکه‌ای که می‌تواند تقریباً ۲ متر مکعب در ثانیه حرکت کند معمولاً تهویه کافی را فراهم می‌کند. برای فضاهای بزرگتر، یک سیستم تهویه بزرگتر ممکن است مناسب تر باشد.

کارایی فن های خروجی در واقع به اندازه اتاق و میزان جریان هوای لازم برای آن منطقه بستگی دارد. به عنوان مثال، یک حمام بدون دوش تقریباً به هشت تعویض هوا در ساعت نیاز دارد. یک حمام با دوش ممکن است به 20 دستگاه نیاز داشته باشد.

اگزاست فن

اینکه یک اگزاست فن چقدر هوا را می‌تواند در یک زمان معین جابجا کند، معمولاً بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه‌گیری می‌شود، اما بر حسب متر مکعب در دقیقه (m3/min) نیز به آن اشاره می‌شود. مقدار هوایی که یک فن می تواند جابجا کند به اندازه و سرعت آن بستگی دارد. یک فن کوچک ممکن است همان مقدار هوا را به اندازه یک فن بزرگ جابجا کند، اما معمولاً برای انجام این کار باید سریعتر نوسان کند – بسته به نحوه ساخت فن، این ممکن است باعث ایجاد نویز بیشتر نیز شود. البته این همیشه چیز بدی نیست. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که یک فن پر سر و صدا در توالت نصب کنند تا صداهایی را که در غیر این صورت ممکن است تولید کنند، از بین ببرند!

ساده ترین راه برای تعیین اندازه و سرعت فن مورد نیازتان این است که حجم اتاق را مشخص کنید، سپس آن را در تعداد تغییرات هوای مورد نیازتان ضرب کنید تا روشن بماند. اگر شک دارید، با ما تماس بگیرید تا بهترین راه تهویه فضای شما را به شما پیشنهاد دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی ، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان خود و استعلام قیمت دستگاه ها با مهندسان شرکت تهویه توچال تماس بگیرید. تهویه توچال نماینده محصولات ریم در ایران نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *